Ръководство за млади шофьори: Какво важно трябва да знаете за вашия акумулатор

Базовите познания за автомобила ни помагат да реагираме адекватно и навреме с цел осигуряване на неговата основна поддръжка

За повечето шофьори в началото е трудно да свикнат с движението по натоварените пътища и всички предизвикателства, които срещат зад волана. Има и още нещо, което със сигурност се подценява – базовите познания за автомобила. Съществената грижа можем спокойно да поверим на специалистите в сервизите, но някои детайли трябва да са ни известни, за да реагираме адекватно и навреме при възникването и на минимални индикации за проблем.

В това кратко ръководство за младите водачи фокусът е поставен върху употребата и различните видове акумулатори за нуждите на съответното возило.

Капацитет

Той се измерва в амперчасове и обикновено се движи в две граници, които ни ориентират за наличието на достатъчно енергия към консуматорите. Възможно е да забравите включени габаритите си до сутринта и да успеете да запалите двигателя, но може и да се окаже, че пропускът ще ви коства доста нерви, защото акумулаторът е напълно изтощен. В това се състои и неговият капацитет.

Студеното време, а също и горещините, могат да бъдат рискови за батерията, когато все пак се целим към крайната цел: да потеглим за работа или с децата до училище.

Ако си задавате въпроса, какъв акумулатор да изберете, отговорът е съвсем лесен – колкото се може по-голям, стига да отговаря на предназначеното му място в автомобила или мотоциклета. Разбира се, тук вече се намесват и допълнителни фактори, свързани основно с предвидения от вас бюджет.

Видовете акумулатори

Обслужваеми модели

Така наричаме по-старите и сравнително евтини акумулатори. Те са заредени с електролит в течна форма и се налага периодично да отваряме капачките, за да следим за нивото му. Загубата на вода е значителна и саморазрядът е по-бърз. При необходимост, трябва да се долива дестилирана вода.

Среднообслужваеми варианти

При тях електролитът е сгъстен и цената е малко по-висока от предходните. Производителите са заложили намалена загуба на вода, която обичайно се проверява на около половин година.

Необслужваеми

Покачваме стойността им във финансово изражение, по причина че те по никакъв начин нямат потребност от проверка. Капачките им са недостъпни да отваряне и обикновено не е налице индикатор, който да следи за нивото на електролита. Саморазрядът се изчислява на не повече от 1 % за период от месец.

Доливане на вода не само не се изисква, то на практика е невъзможно.

Сухи акумулатори

Завършваме с този вид по-скъпи акумулаторни устройства, които съдържат сгъстен като гел електролит. Могат да бъдат експлоатирани не само в право положение, но включително в наклонено или обърнато, съобразно типа на возилото.